3DS MAX

Så nu har det börjat återgå till det normala efter min GRYMMA semester i London!
Jag har jobbat mycket och så har jag varit och pluggat i skolan...
Denhär gången tog jag hem lite arbeten då jag vet att spec ahlbas och moffa vill se detta.

Jag gjorde min första film i historien i onsdags och det var riktigt *piiip* kul!
Man skulle göra om föremål till egna rörelser och man hade i uppgift att få med:

minst en som rör sig runt scenen
minst en som växer och minskar i storlek åt vilket håll jag själv vill
minst en roterande
minst tre med olika modifikationer attachade till sig. (jag valde att ha twist, attribute och stretch) det är en riktigt kort film på 2 sek men man ska ju börja nånstans och det var mycket jobb med dessa 2 sek så jag förstår nu att en FILM! tar aslång tid.


Så vi har en bubbel vägg som snurrar runt scenen, en dunkande ballong-puck, en roterande guldstjärna, en upp och ner hoppande tegel pelar-grej, sand som försöker stiga upp i luften och till sist ett uppskjutande vattenwist-rör.

Nu ska jag bara göra ett race, jobba med att styra ljus och kamera och sen så påbörjas det med den RIKTIGA filmen :D

Jag kom fram till att köra på den ideén som Linda gillade mest så det ska bli spännande och kul :D

här kommer smakprov på vad jag gjort i kursen:


Här fick jag gå lös och bara leka med det jag hittade och jag vet inte men nått skogigt haha


sedan kom de mer besämda uppgifterna. vi skulle här få jobba med material och miljö, så uppgiften var att göra 4st tekannor som är uppe i himlen. Så jag gjorde en vattenspeglande platta (för skojjs skull) som speglar de fyra kannorna (ballong, träplankor, lava och metall som rostat). och dessa befinner sig i en vacker blå himmel.


Här skulle man få lära sig om hur man styr ljus och skugga.


Här fick jag göra min första helt egna bild från skratch. I vanliga fall så finns det ju grunder man kan andvända som; plattor, spärer, kuber etc...

men i denna uppgift så skulle man göra allt själv.
Så uppgiften var:
Du ska här skapa dina egna blommor (4st) i en blomvas och du ska sätta den i en miljö du anser passande och jobba med ljus och skugga.

Så jag började med att måla ett blad. denna fyllde jag upp för att ge den lite konsistens och andvände en våg modifierare för att göra så att den böjer sig och då ger en mer verkligare effekt (enligt mig haha).
Efter detta kopierade jag detta blad i en cirkel så varje blomma består av 32 blad. Jag kompierade blomman i 8 delar och minskade 4st av blommorna och lade dessa mindre blommor inuti de stora som själva mitten, nektar grejen liksom.

gjorde stjälkar som jag lade fast på varje blomma. färgade dem i olika färger.
Sedan byggde jag en vas genom att rita roliga former och fylla ut dem i mjukt material.

Efter detta var det ju bara att sätta i blommorna i vasen och sedan göra en miljö..
här andvände jag faktiskt en platta (schhh!), men jag ändrade konsistensen med olika modifierare så den fick en ojämn yta, denna fyllde jag upp med sand och lade ut blomvasen vart jag tyckte att den såg fin ut HAHA
lade till en solnedgång fast utan sol då det skulle vara som att det höll på att bli mörkt då man kan andvända mer skugga än ljus = roligare

Det var kortfatatt om hur en uppgift ser ut ;D

Det var krävande med blommorna men det blev ett rätt så bra resultat i slutet.

Kommentarer
Postat av: Lucy Lu cyber babe

vad fint och massa skoj, jag vill också!

2009-11-08 @ 18:15:46
Postat av: D14:52

COOLT! :D jag vill också! mahaha.

2009-11-12 @ 23:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback