Bondens tro...

Kookelli-ko? varför vill tuppen ha ko:n? jo, alltså det är en fråga jag ställt mig många gånger! har inte du?
Svaret är enkelt!
vad har en ko som inte en pökig höna har?
TOM BLICK! det är det tuppen tänder på. Jag kom på det. Tuppen vill vara mannen och en höna är för bossig och körig, men en ko! oavsett vad du gör eller vad du säger så är blicken densamma! detta tänder mastodont-tuppar på!
Dessa mjölkgivande vackra varelser ändrar inte ens ansiktsutryck när den föder barn eller blir omkull knuffad av små barn som leker; "fälla kon".
Så detta är mitt nya mål:
Jag ska finna tuppens ko! vad nu det innebär för mig? det vet jag inte. MEN jag vet, att detta är, vad jag måste göra.


Är detta något som kommer ta hela mitt liv att lösa? borde jag ringa Mystery Inc? är detta en ledtråd; att hålla utkik efter tuppens ko i London? Vem vet, kommer jag nånsin finna denna kossa-mu? det får vi veta när jag når mitt mål.
Så jag säger; ut och BETA mina kor!

Kommentarer
Postat av: astrid

HAhaha, ja det är en väldigt vacker teori.

Nu kommer jag vara lite besserwisser (kan ju inte låta bli vettu). Den vanligaste benämningen om hur en tupp gal är ; "Kuckelikuu", alltså inte ko. Så, nu kan du få slå på mig.

2009-10-24 @ 15:17:04
URL: http://obst.blogg.se/
Postat av: D14:52

ja, det är faktiskt sant. MEN eftersom din teori var så fyndig kan vi bortse från denna lilla petitess. hohoho vet du? du är i London och gör storstan osäker. hoppas du har det bra. :D slösa inte alla pengar. du måste ha lite kvar när du kommer hit. :D hihihi

2009-10-26 @ 19:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0