Första födelsedagen utan moi...

Igår lördag... 7 november så hade jag en ny blind-friend-date haha
denan gång med det med den tyska flickan Anni som också är au-pair.
Hur vi fick kontakt?
Jo jag fick ett mail på facebook av henne på Facebook och sa att jag verkade som en trevlig prick och att hon bodde rätt så nära och om jag ville ´träffas så jag sa ju ja haha

Vi skulel träffas för mycket länge sen men det har kommit jobb och sjukdom i vägen. men igår så blev det ju av då hon verkligen ville träffas och vi kämpade oss in till Redditch och jag visade henne runt i "min" stad.

Hon var en riktigt trevlig prick själv så det gick ju jäkligt bra haha hon tyckte atrt jag var lite knäpp och konstig men det är inte så konstigt beroende på vad jag anser är roligt att säga på engelska så AHHA

men vi shoppade och pratade om våra liv i typ 4-5 timmar och det var jäkligt intressant och nice. Så vi kommer träffas igen så det känns ju trevligt att ha nån som vill umgås iallafall ;) fast nu verkar det som att allt faller på plats då jag ska åka till Sandra och även då möta Ylva (kanske nästa helg) sedan så ska jag på en dubbel-blind-date HAHA känns så spännande och äckligt haha fast det är bara jag och han killen som har blinddate för det andra paret är ju pojk- och flickvän redan så haha det är deras plan så vi kommer antagligen bowla, äta ute eller gå på bio på våran första (kanske enda) dejt haha

sedan åker jag ju HEM! mahaha SOM JAG LÄNGTAR!

På kvällen åkte vi (Gail, jag, Pete, George och Brendan) to the bonfire! Guy Fawkes satte igång en kupp mot parlamentet den 5 nov 1605. De gillade inte kungen: king James 1st och hur han styrde landet så de bestämde sig för att spränga PArlamentet i London. Men de blev stoppade i sista minuten. Detta firar England varje år med stor brasa och fyrverkerier.
Så igår begav vi oss av till Rugley Hall och där åt vi munkar, hoppade hopp-slott, såg eldshower, lekte i lekparken , FRÖS!, såg på brasan och sist såg vi fyrvekeriet. det kändes lite fel med fyverkerier och Hannah Montana HAHA men avslutet med Thriller var GRYMT!

men nu till det viktiga:
IGÅR! så fyllde den BÄSTA lillebrorn i världen 16 år!!!


Jag köpte en mick igår dels för att kunna prata med Jenny som (tjatat och TJATAT och sen inte har tid :S) men igår kände jag att jag måste sjunga för Anton då han firar sin första födelsedag utan moi! helt sjukt! då ni då kändes bara: jag vill inte vara borta längre jag vill hem och vara med Anton som på den gamla goda tiden:

Bygga våra legohus som tog evighet att bygga, såg alltid lika dana ut: gröna plattan i mitten så man hade ett garage under för siona bilar och överdelan var själva lägenheten.
Sedan planerade vi om allt hur vi skulle eka vad vi hette och relationer blablabla... sedan började lekstunden och då... blev vi osams och husen gick sönder. HAHA varenda gång men endå så ville vi leka med dem varenda gång haha

Bygga våran kojja: ha en madrass och runt den bygga upp med fyra stolar och lakan så det blev en kojja, sedan till den viktigaste detaljen: INGÅNGEN! detta var det roligaste med det hela och själva känslan dårå. men vi hade ett runt lekrör som var svart och vit randigt med gula kanter, som vi klättrade genom för att ta oss in i huset HAHA detta var så JÄKLA roligt att leka med Anton!

Badhus med våra (mina) barbie dockor och Antons manlige docka som vi kallade Ken men det ver ingen riktig Ken docka HAHA
Mamma fyllde den röda bunken (som med åren blev spy-bunken när man var sjuk (var lugna den är sedan länge borta)) med varmt vatten och ibland fick vi lite skum och detta var då badhuset.

SSX Tricky Anton var alltig Eddie och jag var alltid (nästan iallafall) Psymon eller Brodi HAHA
där satt vi och var ASCOOLA och spelade, sedan blev vi osams över ett trick.. hur gjorde du det? det säger jag inte .. JAHA men vafan då spelar inte jag mer! AHHA
men ibland höll vi på i timmar och åt fika med mammas bullar eller annat gott... vad jag längtar tillbaka.

Eller jag saknar och hoppas på att när George eller Brendan (oftast Gerorge) kliver in i mitt rum att det ska varaAnton som undrar vad jag gör... men så är ju inte fallet.

ANTON har nu erkänt att han är ANNORLUNDA :O whut? hur tar man denna nyhet?
jag tycka av hans presenter att han är annorlunda haha då han fick, en badbomb (spa ANTON?) en mugg, eget te och en såndär boll man har teet i som var ihopkedjat med en liten te-kanna (husmor ANTON?) ...

Får även in Robin då jag kom att tänka på Magnus och Myggan! HAHA där satt vi tre tonåringar i varsitt rum 2 på natten en vanlig skoldag och såg på Magnus och Myggan efetr det samlades vi i nåns rum och skrattade åt vad vi sett! HAHAHHAhahahaAHHAHA

Jag pratade i över 2 timmar med Anton som fick äran att vara den första jag ringde till med min nya mick för 22-33 kr HAHA

och jag måste för att hedra ALLT skratt jag hade igår genom att citera Antons försök till att vara finrlig och knepig med denna (vem vill bli miljonär (ni vet första steget då man ska rangordna i rätt ordning)):

[01:52:34] Ronnie Ahlberg: para ihop familje medlemarana i årdning börja med den yngsta :
ANton, robin , mamma, pappa HAHAHAHHAHAHHA om ni inte ser det på en gång så skulel jag svara och insåg att Anton redan svarat på sin egen fråga genom att skriva dem i ordning HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAH

Så jag avslutar med detta och säger att jag Saknar dig och att jag älskar dig Anton! :D


Kommentarer
Postat av: D14:52

Nej vad vackert. ^^ snaaaaaart får ni träffas. :D hela familjen! och jag VET hur mycket du längtar. du längtar ju för tusan så mycket att jag börjar längta till att du ska träffa dem. haha. men mest längtar jag ju till att du kommer till jönköping. :D hihi. snartsnartsnart!

2009-11-13 @ 00:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0