Blind (friend) date!

Så i lördags (förra veckan haha) så åkte jag in till Birmingham för att ha min första engelska blind (friend) date med Sandra som även hon är en svensk au-pair! skönt med svenskt prat nu när micken är pajj!!

Det hela flöt på riktigt bra inget obekvämt eller jobbig tystnad utan vi bara körde på som att jag redan kände henne, vilket jag gjorde hon är cyber-girl haha vi har nämligen mailat ett tag och kände att det var dag att mötas!

Vi hade en trevlig dag och jag visade runt i Birmingham som den helt valiga engelska invånare jag är.... (NOT)
men jag måste säga att jag börjar ha koll på mitt Redditch, Church hill och birmingham....


Detta var det nya för denna Birmingham resa... och vilken upplevelse!
Detta kallades Cookie Shake och nu ska alla äntligen få svar på vad detta mysterie är:
så man står i kö som de flesta ställen, vilket behövs för GUD vad svårt det var att välja! men okej en cookie shake är en egen variation av en milkshake...
ni har nog alla haft samma idé som jag själv haft när man druckit en milk-shake på McDonalds eller ett annat ställe....
tänk om man kunde ha i vad man ville, vad kul och vad mycket jag skulle vilja testa! Jo detta ställe gör så dina tankar blir verklighet!!!

Så de lägger i glass och mjölk (redan mumsigt) sedan får du välja på en stor tavla alla möjliga ingredienser; allt från färsk frukt, oreos till toffé popcorn... det sistnämnda var jag ju då tvungen att testa. och på det fick man grädde, men kunde betala extra för att få dekoration på grädden. De hade även specialare med allt möjligt i och på enligt olika teman.

Så detta måsta alla som hälsar på mig testa!

och detta får mig att komma in på min och Lindas fina dag vi ska ha när jag kommer hem och ska skapa våra egna glass-blandningar! Förstår du nu vad jag menade med att du måste veta detta då det var så fint och dels kul att det hände precis efter att vi bestämt detta!


Jag visade även Sandra (som var riktigt trevlig förresten) den kända jelly beans tjuren och hon köpte en påse jelly beans...

Jag hade även bestämt mig då jag letat Selfridges med Karin efter att fått reda på att jag och Jenny missat nått...
... men lyssna på detta mina vänner! Vi har varit där inne hela tiden det fanns bara en baksida och egna ingångar vi missade! var inte det en CHOCK? :O

men ett måste var ju att gå upp i de stora broar-gångarna i Selfridges ( en matematiker har gjort den prickiga arkitekturen :D ) så där gick vi... lite högt för min smak!


Sedan fick Sandra följa med mig hem efter en lång dag på stan och vi lagade Tacos ( kändes Sverige ) och såg film!


Kommentarer
Postat av: Linda

COOKIE SHAKE!!!!! YEY!

vad fint med blind friend date :)

2009-10-11 @ 20:49:49
Postat av: D14:52

ojojoj det låter mysigt. :D jag vill också! och OJ vad vi missade mycket när jag var där. just därför ska jag komma tillbaka! höhöh. då vill jag hitta china town också. eller hette det så? jaa! :D

2009-10-15 @ 14:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0