Samwise Gamgee

Fredag (för en vecka sedan) är jag helt själv i huset... vad gör man??
Ser på LOTR ( Lord Of The Rings ) såklart!!!

vet inte hur många ggr man behöver säga det, men de är BÄST!! och de blir bara bättre och bättre... man tänker efter varje gång man sett dem; kan de bli bättre?? naeee väl??
JODÅ gott folk!! varje gång!

Jag älskar också att allt blir som en ny film varje gång man ser dem, då man följer en ny persons historia! :D

Vem var vinnaren och fick den stora äran av min besatthet denna gång??

Jo den alltid lika vackra SAMWISE GAMGEE!!!
från den stunden då Bilbo berättar om Shire och om alla hobbitar, och kameran stannar på Sam i ena trädgården.... så stannade mitt hjärta! jag visste vem som var utvald! och jag menar varför skulle han inte bli det han är en HJÄLTE!!
citerar Frodo:
"-Samwise the brave! I wanna know more about Sam.... Frodo would not have gotten far without Sam". So f***ing true!! hahah


(åhhh! herregud vad jag vill hylla mig själv! perfekt läge att lägga upp den bilden!!)

Men okej här kommer min fina beskrivning av min SAM!!!

Samwise Gamgee!
Han är den ideélla hobbiten och vännen!!
Han är den perfekta beskrivningen; vad en hobbit står för:
älskar matlagning, äta, trädgårdsarbete och leva det lugna fria livet i Shire.

Han är den som ger Frodo (alla) hopp; att allting ska gå bra och att de kommer att komma hem till Shire! (fylke på svenska)...
Han har ett hjärta av GULD!! och han har MOD! trots att han inte ens vet en tredjedel av farorna som lurar utanför Shire...


Han är väldigt lojal då han slåss och är redo att offra allt för sin master och bäste vän! Han älskar Frodo så mycket att han även är redo att bära ringen åt honom, trotts att han sett vad den gör mot Frodo! ( HERO )
Han tar hand om Frodo på alla tänkbara sätt och är väldigt orolig över honom; han är mer orolig över hur Frodo mår under resan till deras mål, än själva målet;

att förgöra RINGEN!!
Vore det inte för Sam skulle frodo aldrig kommit till Orodruin!!
Yeah I said it...but u where thinking it!! haha

Hans misstankar mot Gollum stämmer, så han har instinkten med... detta är också bevis på instinkt:
när Frodo skickar iväg Sam (trots all trohet och kärlek) så känner Sam på sig att Frodo är i fara och kommer to the rescue!

och jag menar försöker simma fast han vet att han inte kan och nästan drunkar, alltså kan man visa mer kärlek??

NEJ så jag säger bara det... SAMWISE GAMGEE U ARE MY HERO....NOW, FOREVER AND FOR INTERNITY!!! den ni, där ligger det själ i!

Två hyllnings videor till vår ( MIN ) älskade hobbit!



NOTHING IS MORE BAD-ASS THAN A GARDNER!!!

ps. vill tillägna detta inlägg till min SAM; Jenny!! tack för de fina SMS:n jag fick den dagen, de värmde djupare än du kan förstå!!! ds.

Kommentarer
Postat av: Linda

Oh Sam

2009-10-11 @ 20:45:23
Postat av: dreamtohack

är det allt du har att säga?? BUUU!! trodde du skulle diskutera detta endå!! jag hoppades på dig linda!!

2009-10-11 @ 22:48:17
URL: http://dreamtohack.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj haha. det där sista där. tårar i ögonen kan jag säga. aha! jag saknar dig helén! på riktigt. vill att du ska komma hit NU så vi kan göra massa av de sakerna jag skrev i sms:et! och jag vill visa hur jag har det här i mitt nya liv! bahh.. det känns som en evighet tills du kommer hit, fast jag egentligen vet att det går skitfort. En månad och 6 dagar tills du kommer till Sverige Helén! Oj vad jag vill skypa nu. :D

Ps. jäklarns vilken lust jag fick att se sagan om ringen nu! det är ju faktiskt helt sjukt bra filmer. ds.

2009-10-15 @ 14:20:10
Postat av: D14:52

oj, jag glömde skriva att det är från mig. :P men det fattade du nog. höhöhö.

2009-10-15 @ 14:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0