Orange is good!?

Red sky at night,
Shepherds delight.
Red sky at morning,
Shepherds warning....

Så innebörden av detta är: rött på kvällen = good day! rött på morgonen = bad day!
Så jag gissar på att jag hade lite O R A N G E på morgonen då dagen inte gott så bra men jag har haft mina små stunder.

Trodde då att detta var en vacker dag och allt funkade med the boys...
Men sen en vind i håret som typ visk-skriker (Uuäääh) man får en liten rysning...
detta var en varning! kanske från herden eller Dr. Shepherd, don't know!
Men bra var det inte. Jag höll på att frysa ihjäl... ingenting hjälpte inte ens att sola i Rons varma blick...


Jag och Brendan hade en rolig dag ...TEMA: Power Rangers ojojoj! vilka fajter.
Vi blev tvugna och hämta George idag och George hatade det! Han sprang iväg ifrån mig IGEN, och det kändes jobbigt då alla föräldrar stod där och såg på. och de uppklädda mammorna stod i ett hörn och viskade ("med hängande botox hakor" överdriver en aning, men man måste ju få krydda till sagorna?), som små skolflickor...

Han sprang väldigt långt idag och ingenting funkade, jag hade tillochmed tagit med mig en burk som vi skulle plocka björnbär i. så vi kunde äta dem med glass som pudding...

funkade ej... och vad har han att säga i sitt försvar?
I am good now so it does'nt matter... men som jag sa till Gail:
-IT DOES!

det värsta var att när Gail kom hem så sa han :
-Tell her! tell her about my behavier today!
Och den blicken...alltså det är som de här psykpatienterna i skräckfilmer eller värre, som nån slags sjuk pedofil... (hur man tänker sig att en sådan blick skulle vara). Eller nöjd mördare! nae usch alltså.

Trots detta så följde jag med till simningen haha den är som min comfert-sone... swiming and TESCO! good stuff...
Efter detta fick jag göra vad ingen au-pair i familjen Colleys historia fått göra...
... jag fick besöka, den omtalade och mörka delen av England...

...Pete's ungkarlslya! ahaha
det var som att kliva in i en kall "farfars lya" med inslag av en kvinnas beröring...
(lät snuskigt med beröringen, men tyckte det passade bra).

Idag stod jag upp för Mace Windu då jag igentligen försvarade de mörka! men jag kunde inte låta bli att känna att han blev mest förolämpad ( då G älskar Star Wars ), då George sa:
G: - U have black skin that means that u are bad!
H: - What do u mean by that?!
G: - Everyone with black skin is bad!
H: - No whait a minute... u can't say that... that's not true!
It is like u are saying that Windu in Star Wars is bad. But what colour is his lightsabel?
G: - Purple!!
H: - and is that bad?
G: - No! red is!!!
Så lite rasist finns det i denna unge man också... blir nästan lite rädd över vad han gömmer i garderoben då hans bästa vän, som kidnappar honom i drömmar och är elak mot George är den elaka vargen i Narnia...


JAG ÄR SÅ HYPERLYCKLIG (detta är den STORA anledningen till att det måste varit orange morgon och inte RÖD!) då Peter hade nyheterna på TV:n |-) (vilket betyder gäsp) så kom det upp en sak som gjorde att jag smått skrek!

jag kunde inte förstå vad jag såg tills Gail avbröt mitt drömmande med its a new season of MERLIN.... WHAT!?!?!?!
så på lördag haha (ställt in påminnaren på boxen) klockan 18.40 är jag upptagen, då jag ska äta chips och se på Merlin säsong två... JA jenny det blir bättre, det finns säsong nr 3!

Jag har nu även fått två blind (friend) dejts med två rare flickor...
batchlorette nr 1: en ung och vilsen kvinna kallad Anni från Germanü! haha
batchlorette nr 2: glad, lite romatico feeling givaren, Laura from Finland!

Jag ska möta dessa nu i helgen vid två olika dejter.. funderade på om de skulle bli kul att bestämma så de krockar och jag måste komma med ursäkter och springa fram och tillbaka, och få frågor såsom:
- Why soo sweaty?
- Why did u change clothes?
- Where did u get that chocolate stain from?
- Who is that boy with the red ballon holding ur hand?
etc...

Imorgon börjar jag då skolan och ska resa till staden Bromsgrove, spännande och lite pirrigt haha.
fast jag är glad då jag ska fixa fina lappar att hänga upp på skolan, då jag måste hitta en vän (fort som en explosion blir till om du blandar bensin och eld!)
som kan ge mig lift hem.
Bussarna går bara dit men inte hem...
skräck! mohahah (RICO)
Jag ser fram emot detta, det är ödet denna kurs, speciellt då jag fick veta att årets tema är... TRÄD!!! hur kan det inte bli mer Helénigt?

until we meet again Your dwarf Queen of Durin’s Folk
Alycla!


Kommentarer
Postat av: Herwen Queen of Gondor

hahah två dejter, spännande...

åhh träd, jag älskar träd.

jag är förkyld :(

2009-09-15 @ 19:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0