Lördag är en gördag!

MÅR DÅLIGT!!!
Idag är man sjuk...borde varit mer förberedd på det då man varit superfrusen mitt på sommardagen,torr om händerna och jättesvag i ryggraden!
Men när jag blev väkt imorse av ett sms som var från anni. Hon kunde inte ses idag..
så jag fick sova mer men jag hade så ont i halsen. Tänkte ähh det är säkert pågrund av bettskenan.

Men jag antar att Astrid utmanade mig med ett virus och en klass 1 bild!
Det är ju som man säger : Djävulen bär Prada.

Så jag har redan blivit utmanad av Astrid då jag skulle rita en buss (som skulle vara en del djur) som skulle ha konstiga passagerare och alltihopa skulle var inspirerat av musiken från Eward Scissorhands...

så vi har en pojkkör som väntar på isglass bussen: 3L3FNT (Elefant för er som inte förstod haha)
Varför små gossar?
Jo satt och lyssnade på Edward låtar och när jag hade låten "Ice dance" på så oh:ar dem och Ah:ar så då kändes de som en liten vacker gosskör...

Detta är även anledningen till att en snöflinga kör bussen, kändes kallt och vintrigt....

Men kakorna på övervåningen?
Jo som i låten " the cookie factory" vilket jag inte visste att den hette (lite komiskt) men jag tänkte på ihop-klämda kakor! lite elakt men ser ganska gott ut...

Varför en glass-stig?

låten "Castle on the hill" fick mig att känna den känslan och därifrån även en dinglande klock-skylt...


Blev inte alls som jag tänkte när jag läste idéen men det bara blev såhär och då ville jag ju inte ändra den om detta var ödet liksom haha blablabla...
fast jag var glad först när jag tänkte elefant buss, snabeln så man kan tvätta och troka, betarna hade små fina backspeglar haha sen gick det utför... :P
Målade en Astrid inspirerad kvinna som väntar på bussen (kompimang eller smack in the face? vet inte) haha

Så iallafall detta innebär att både jag och Astrid nu har gått upp en klass!!
SPÄNNANDE!

I denna ska det vara ett möte av två föremål...
Så Astrid din läxa:
Jag vill här att en påse och en orm-man möts i kampen mellan liv och död...
de är uppe på en skyskrapa och din inspiration ska vara Hakuna Matata! :S
Den du! hat kul med denna!

Ps. då du valde buss (ej föremål) och jag nu valde detta så kan vi säga att förmål är ordet för en sak du kan ta på. ds.

Jag är faktiskt int ehelt missnöjde med dagen då Gail sa:
- So are u gonna be with us today and eat pix ' n ' mix and watch new MERLIN?

WOHOOO! thats all I have to say!!

Så det väntar jag på nu haha

Our paths shall cross again!


Kommentarer
Postat av: astrid

Hahahaha, världens snyggaste elefantbuss ju.

Jag tar det där med kvinnan som ett smack in the komplimang. Lurigt va?!

En ormman och en påse i en skyskrapa. Oh shit, det blir att rita en massa. Yey!

2009-09-19 @ 17:31:38
URL: http://obst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0