Myskorven besökte idag: LAZY TOWN

Så idag var jag trött och slö.
Jag hade turligt nog min lediga dag idag...

Så vad gjorde jag dårå? jo jag passade på att mysa!
Så efter att lämnat av pojkarna i skolan så gick jag tillbaka hem; tog av mig ytterkläderna och under dessa hade jag kvar min PJ (pyjamas som mamma inte fattade :P) haha

Jag gjorde min vanliga / klassiksa frukost här i Engla-landet:


yes.... honey & nut serials, dried bananas (jag vet haha jag har nu lärt mig att tycka att dessa är goda till frukosten, men fortfarande fattar jag inte Cissi och Athinas: jag älskar torkae bananer som godis!?!?) och till det jordgubbar och mjölk!

Jag tog plats i "min" fotölj och satte på (haha) Scooby Doo och häxans spöke!

Äntligen! sen jag såg Scooby Doo möter bröderna Boo första ggn så har jag velat se den... för er som har Scooby Doo möter bröderna Boo på VHS har nog sett reklamen också. och en dag i England så kom den på Booomerang så jag var då så smart att jag spelade in den...
...och idag , var dan, då jag såg den.


Sedan återvände jag till sängen!
SKÖNT.
jag tog även en lång och skön dusch och sen diskade jag haha
Idag är det mail-dag så jag ska maila alla långa mail som jag undvikit nu ett tag!

Detta får mig att tänka på att jag trodde att Astrid skulle bli min nya (inte brevvän) utan rit-vän!
men har man fått nått på posten Astrid? nope.

Så nu har jag bestämt att vi ska bli rit-blogg-vänner!
ok lyssna (läs) noga för detta är inte svårt:
okej så man ritar en bild, får gärna skriva lite komentarer om den eller nått annat mumsigt!
du lägger upp den i din blogg och döper den...
i slutet så ger du den andra (mig) en läxa!
så här kommer din som jag har ritat åt dig:


Denna döpte jag till : PIPEGUM ( vet whuuuu vilken fantasi men det ser så fint ut PIPEGUM så jag vill ha det! )

nåra små ord:
så Astrid the master of coloured gums!
jag skulle bli så överlycklig om du; hade en bar vit vägg under din myslinje med lampor, som du dekorarade med rostiga men vackra rör som ledde slingrigt över väggen och i slutet så är det en fin lucka...
...varje gång du öppnar luckan, så kommer det ut färgglada tuggummi-bollar som du häller upp i en skål när du har gäster i ditt lilla hem, i den nya bron ;)

läxan:
okej vi börjar enkelt, det är ju trots allt klass 1 du går i ;)
jag vill att du (ASTRID) haha ska rita mig en tekanna med locket öppet och ur det ska det komma ut något som du tänker på när du hör ordet:
"GULLIGULL"

så här är de första klasserna:
klass 1; föremål med en twist...
klass 2; ett möte av två föremål
klass 3; föreningen av udda föremål.
klass 4; föremålet muterar!
klass 5; ett föremål och dess värld.

som du kanske förstått så är vi på klass 1 haha!
och som du säkert hör så är de 5 första klasserna (föemåls temat)

Jag hoppas du nu ser fram emot detta för jag kom nyss påt och jag blev väldigt glatt överaskad av mig själv. haha

ps. vill du att vi ska ha samma läxor och komma på dem varannan gågn eller olika? alltså som tekannan, ska jag göra min variation sen säger du en som vi båda ska göra på klass 1... sedan går vi upp en klass. eller: vill du att bara du gör kannan sen ger du mig en klass 1 läxa? haha vad seriöst det kändes nu men det gillar jag! Ds.

----------------------------------------------------------------------------------

Såg du nu detta, kände dig avundsjuk och bara kände: jag vill också vara med??
Skaffa dig en blogg eller om du redan har en skriv den på komentarer och låt utmaningarna FLÖDA!

ps. om en av dessa är du Linda så har jag gjort en till dig med haha.ds

----------------------------------------------------------------------------------

jag kan nu berätta att jag igår hade min första dag i skolan!!!
OJJJ vad lycklig och glad jag var, men även förrvirrad, var lite för mycket att ta in!

men idag har jag smält in det och jag kan nu berätta om min dag:

så igår gick jag in till stan och gjorde nåra små ärenden (foto, mobil och spel) jag väntade på att Gail skulle komma hem, fick skjuts in till stan där jag letade runt efter en fin student buss, tog den och åkte till staden Bromsgrove...

Klev ut blev övervälvgad över allt! stora byggnader och folk.
Frågade runt och hittade min skola som låg mitt framför näsan på mig.
Den var gjord av glas och kallades New Collage Bromsgrove!

blablablabla..... (20 min senare)

jag satte mig vid datorn och kopplade in mig på 3DS MAX (programmet jag ska lära mig innan och utan)...
...fick uppgiftshäften att följa i DETALJ...
... det första jag läser är att detta program jag just nu sitter och andvänder är samma program som de har gjort hela SHREK och HITTA NEMO med!!!
redan lycklig??

det kommer mer...
Kvinnan som var min lärare var så fin, hon pratade som att hon var en tysk mormor och jag ville hela tiden att hon skulle säga:
-BRUSTWURST! (ingen anning om det ens är et ord men det var det jag ville höra.
en annan fin sak var mina "klass kamrater" haha inte som skolan längre inte haha...
...okej jag hade fem personer i rummet inte en enda pluggade samma sak som mig men alla plugga något som hade med data att göra...
...så framför mig (detta är så vackart) hade jag en 55-ish gammal kvinna som lärde sig att göra grafiska bilder på photoshop...
...de andra satt så jag inte kunde se, men det var nog så att den yngsta (förutom mig) var nog 32?? haha
men det kändes vuxet och seriöst. Det kändes som att sitta på framtidens bibliotek haha... och jag kan nog få mycket gjort och alla är småpratiga och trevliga...
...desutom så är det nästa vecka då alla ska komma så jag kommer nog kunna få jämnåriga vänner.

... som nog alla som känne mig vet, så har jag alltid velat jobba med animation men aldrig ens testat det :O haha jag vet!! WEIRD!
men jag har nu testat det och :D:D:D:D:D jag vill JOBBA med det!
så efter 2 timmars jobbande så fick jag reda på vad slutprovet kommer att vara:

Vi ska göra en hel film, HELT SJÄLVA!
man måste ha med , olika kameror, ljus och skuggning, material, rörelser...etc och det MÅSTE vara på ett eget designat.........................SLOTT........!!!
Wohooooo!! jag blev så glad! ojoj har redan ideér och det är så mycket nu blir jag hysterisk igen haha

Men så kortfattat så är jag väldigt NÖJD!

Jag avlsutar med att lägga ut min och Jennys nya favorit film på YOUTUBE hahahahahahah


so until we meet again: Night-time... DAY-TIME!

Kommentarer
Postat av: astrid

Gaaaaah! Jag blir så lycklig av hela inlägget. Först en härlig frukost, sedan jätteroliga idéer och sist en ascool skola. MAAHAHAH!

JO, vi kan rita till varandra, så himla kul. Jag skrev faktiskt ett brev till dig igår, men har inte hunnit posta det (måste kolla upp friärkeskostnad och sånt bajs).

Ok jag ritar tekannan och ger sedan dig en uppgift på "nivå ett" haha. Så roligt. Jag fnissar så det ekar i min lägenhet.

Det skulle vara så fint med rör på väggen. Åååh tuggummin. Mmmm.

Ok nu måste jag rita det där gulligullet!

2009-09-17 @ 21:40:05
URL: http://obst.blogg.se/
Postat av: astrid

Himla fin bild för övrigt!

2009-09-17 @ 21:40:42
URL: http://obst.blogg.se/
Postat av: Flugan Jenny från dreamhackare-land.

Okej Helén. Efter detta uppehåll på kommenterande tänkte jag att det var dags att börja igen. Så jag satte mig tillrätta och började läsa ditt inlägg och insåg att nästan allting du skrev vet jag redan. :O Vad gör man då? JO, för det första så kan jag ju tala om att din dag idag verkar riktigt skön. :D För det andra: (och detta är snuskigt irriterande) så fick jag svar från DH och vad säger de? Jo att de har lite inkörningssvårigheter med den nya betalgrejen och att jag får testa faktura istället. Tack för den hjälpen kära inkompetenta datanördswannabe. Som om jag inte redan själv insett att det alternativet fanns. Som om jag inte skickade mailet för att jag inte VILLE få en faktura. Idiot!

DESSUTOM så kan jag inte ens komma in på dreamhacks hemsida. Som om DH verkligen inte vill ha dit oss. Det känns verkligen som att de tänkte att "oj, nu vet de hur de kan göra för att boka, så då blockerar vi sidan för dem så att de inte kan boka ändå". MAHHH! Ett telefonnummer till detta larviga företag och de ska få höra en ilska som heter duga! Ujujuj.

Såja, nu har jag fått ut lite av det iaf. Skype nästa vecka igen! It's a date. Hahaha :D

2009-09-17 @ 22:39:31
Postat av: Herwen Queen of Gondor

JAg blir så lycklig först träd och slott och shrek och allt AAAAAAAAAA! haahah vad har du gjort till mig? en blogg eller teckning? hahhaha

din lärare kan säga bratwurst istället det är korv på tyska hahaha.

hahahahihihihihiih ahpklsrhosrjl :D

2009-09-18 @ 13:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0